Virtual Data Room to narzędzie chętnie wykorzystywane w procesach M&A. Jest ono zewnętrzną przestrzenią cyfrową udostępnioną przez dostawcę usługi, która pozwala na bezpieczne uploadowanie dokumentów na potrzeby negocjacji lub przeprowadzenia badania due diligence. Dzięki zaawansowanym zabezpieczeniom informatycznym VDR gwarantuje utrzymanie poufności na odpowiednim poziomie bez potrzeby organizacji fizycznych spotkań. Wirtualne pokoje przypominają dyski chmurowe. Administrator danych ma pełną kontrolę na tym, który z uczestników ma dostęp do określonych danych i co może z nimi zrobić (np. wyłącznie przejrzeć albo pobrać i wydrukować). Dostęp może być w każdej chwili cofnięty, a także poszerzony lub ograniczony.
Celem Virtual Data Room jest stworzenie przestrzeni, która pozwala na wymianę informacji między osobami znajdującymi się w odległych zakątkach globu z zachowaniem wysokiego stopnia poufności. Dokumenty umieszczane w VDR to przede wszystkim informacje dotyczące działalności spółki: prawne, finansowe, z zakresu IP lub IT, księgowe. W zależności od ustaleń stron co do zakresu badania należytej staranności rodzaj danych uploadowanych do pokoju będzie nieco inny.
Przed wyborem VDR na potrzeby transakcji M&A należy zweryfikować czy firma świadcząca usługę dostępu do pokoju wirtualnego gwarantuje odpowiedni standard bezpieczeństwa (nie tylko cyfrowego, ale również w zakresie RODO). W przypadku podmiotów korzystających z usług podwykonawców kluczowe znaczenie mają umowy o powierzeniu przetwarzania danych.
Sprawdź również: Audyt prawny spółki (due diligence) – czym jest i jakie są jego rodzaje?
Obsługa prawna w zakresie fuzji i przejęć (M&A) – Kancelaria Linke Kulicki
Aby uzyskać nasze wsparcie prawne, wypełnij poniższy formularz kontaktowy. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje wszystkie pytania. W każdej chwili możesz się z nami skontaktować również za pomocą poczty elektronicznej – sekretariat@linkekulicki.pl. Na wszystkie zapytania staramy się odpowiadać w ciągu jednego dnia roboczego.