Obsługa prawna działów marketingu

Prawnik dla działu marketingu

Prawo w marketingu

Dzisiaj trudno wyobrazić sobie efektywne prowadzenie działalności gospodarczej bez skutecznego marketingu. Obecnie skuteczne działania reklamowe to takie, które wykorzystują nowoczesne technologie, jak media społecznościowe, sztuczna inteligencja, ale także pracę wielu twórców – copywriterów, grafików, influencerów. Profesjonalna obsługa prawna działu marketingu daje gwarancję, że wszystkie elementy kampanii reklamowych są realizowane zgodnie z prawem. Stworzenie przekazu marketingowego tak, aby wygenerował przychód, jest trudne i wiedzą o tym wszyscy marketingowcy. Tak naprawdę na prowadzone kampanie trzeba spojrzeć w sposób kompleksowy. Nie tylko od strony efektywności, ale także obowiązujących przepisów. Polska sukcesywnie porządkuje, uzupełnia i zmienia akty prawne regulujące kontakt marketingowy z klientem, ale jedno jest pewne. Czasy, kiedy można było reklamę budować praktycznie dowolnie, bezpowrotnie minęły. Na jakie obszary powinny w szczególności zwrócić uwagę działy marketingowe?

Obsługa prawna dla działu marketingu

Obsługa prawna działów marketingu

Wsparcie prawne dla działów marketingu

Stworzenie przekazu marketingowego tak, aby wygenerował przychód, jest trudne i wiedzą o tym wszyscy marketingowcy. Tak naprawdę na prowadzone kampanie trzeba spojrzeć w sposób kompleksowy. Nie tylko od strony efektywności, wskaźników OR/CTOR lub innych i danych z programów analitycznych, ale także obowiązujących przepisów. Polska sukcesywnie porządkuje, uzupełnia i zmienia akty prawne regulujące kontakt marketingowy z klientem, ale jedno jest pewne. Czasy, kiedy można było reklamę budować praktycznie dowolnie, bezpowrotnie minęły. Na jakie obszary powinny w szczególności zwrócić uwagę działy marketingowe?

Adresując do konkretnych osób komunikaty sprzedażowe, przetwarzasz ich dane osobowe. Przepisy RODO wymagają, aby takie operacje miały konkretną podstawę i nakładają na administratora wiele obowiązków, m.in. związanych z ograniczeniem przetwarzania danych do minimum. Dodatkowo pojawia się kwestia zgody marketingowej i jej treści, zautomatyzowanego przetwarzania danych czy polityki prywatności oraz zarządzana incydentami.

Prowadząc działania marketingowe bardzo często dochodzi do stworzenia utworu w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Może być to tekst blogowy na witrynę internetową, podcast czy nagranie wideo. Odpowiednie zarządzanie prawami autorskimi majątkowymi i osobistymi pozwoli uniknąć sytuacji, w której dział marketingowy (lub szerzej – zamawiający) nie będzie mógł skorzystać z dzieła bez naruszenia monopolu prawnoautorskiego twórcy.

Generatywna sztuczna inteligencja coraz częściej jest postrzegana, jako narzędzie do automatycznego tworzenia całych kampanii marketingowych. Takie spojrzenie na tematykę AI to jednak duże uproszczenie. Zagrożenia związane z sięganiem po narzędzia AI to przede wszystkim ryzyko plagiatu lub naruszenia cudzych praw autorskich do utworu, a także brak możliwości przekazania takich praw klientowi. Właśnie dlatego należy zadbać o wprowadzenie w firmie wewnętrznej polityki korzystania ze sztucznej inteligencji.

Platformy takie, jak Instagram czy Facebook coraz częściej są wykorzystywane jako kanał informacyjny do organizowania loterii i konkursów mających na celu przysporzenie firmie popularności. Zarówno jedna, jak i druga forma promocji jest regulowana przez przepisy prawa i prawidłowe ich zorganizowanie wymaga odpowiedniego przygotowania.

Obsługa prawna działów marketingu pomaga w analizie treści kampanii reklamowych w tych obszarach, w których ustawodawca zdecydował się na wprowadzenie ograniczeń. Może to być np. reklama usług medycznych, prawniczych i finansowych, ale też dotycząca sprzedaży leków i suplementów diety, wyrobów tytoniowych czy alkoholu. Kontrola treści marketingowych jest niezwykle istotna, ponieważ naruszenie obowiązujących regulacji może skutkować bardzo wysokimi karami finansowymi. Działania marketingowe to także liczne negocjacje i umowy z influencerami, copywriterami, studiami graficznymi. Analiza kontraktu pod względem ryzyk prawnych i biznesowych pozwala planować kolejne współprace w sposób świadomy.

Usługi prawne dla działów marketingu

Wsparcie prawne dla działu marketingu

Z pomocy prawnej skorzystają zarówno wewnętrzne działy marketingu, jak i agencje reklamowa współpracujące z influencerami. Dlaczego warto korzystać z pomocy specjalistów?

Jeśli chcesz mieć pewność, że realizowane przez Ciebie działania marketingowe są bezpieczne, zapraszamy do kontaktu. Kancelaria Linke Kulicki od lat specjalizuje się w obsłudze prawnej podmiotów działających w branżach związanych z nowymi technologiami. Nasi prawnicy przeanalizują treść kampanii marketingowych pod kątem ewentualnych zagrożeń oraz zasugerują zmiany, które zwiększą bezpieczeństwo. Doradzamy naszym klientom w zakresie RODO, AI, reklamy w mediach społecznościowych oraz cold marketingu. Pomagamy wdrożyć dyrektywą Omnibus oraz dyrektywę cyfrową. Działamy szybko i efektywnie, ponieważ wiemy, że tak marketing potrzebuje zdecydowanych działań. Jesteśmy transparentni i dbamy o to, aby klienci nas rozumieli. Unikamy prawniczego żargonu, dbając o jakość przekazu.

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W CZYM MOŻEMY CI POMÓC?

Obsługa prawna dla działu marketingu – Kancelaria Linke Kulicki

ZOSTAŃ NASZYM KLIENTEM

Kim jesteśmy?

Usługi prawne dla działów marketingu
Radca Prawny Łukasz Kulicki / Radca prawny Warszawa / Prawnik Warszawa / Kancelaria Linke Kulicki
Łukasz Kulicki
Radca prawny | Partner

Radca prawny, Partner w Kancelarii Prawnej Linke Kulicki specjalizującej się w obsłudze prawnej firm z sektora IT, nowych technologii i branży internetowej, a także podmiotów przechodzących transformację cyfrową. Specjalizuje się w negocjowaniu umów IT, w szczególności umów wdrożeniowych, umów na usługi IT (w tym chmurowych) i umów body leasingowych. Zajmuje się także doradztwem prawnym z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), prawa e-commerce i własności intelektualnej. Członek zespołu eksperckiego ds. wykorzystania nowych technologii w prawie handlowym w ramach Komisji ds. reformy nadzoru właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych. Analityk zajmujący się prawnymi aspektami zmian cywilizacyjnych powodowanych przez rozwój nowych technologii w Centrum Badań nad Bezpieczeństwem Akademii Sztuki Wojennej.

Zobacz pełen profil >

Łukasz Kulicki
Aleksandra Wiśniewska-Tomaszewska
ADWOKAT

Adwokatka w Kancelarii Linke Kulicki. Ukończyła studia na Uniwersytecie Gdańskim, uzyskując tytuł magistra prawa. Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując z renomowanymi Kancelariami na terenie Trójmiasta. Specjalizuje się w obszarze prawa własności intelektualnej oraz doradztwie na rzecz podmiotów z szeroko rozumianego IT. Jest członkinią Pomorskiej Izby Adwokackiej w Gdańsku, jak również absolwentką Szkoły IT dla prawników oraz studiów podyplomowych z zakresu Prawa Nowoczesnych Technologii na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Z wyróżnieniem ukończyła Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza, poszerzając tym samym wiedzę w obszarze prawa własności intelektualnej. Absolwentka i zwyciężczyni Hackatonu organizowanego w ramach studiów podyplomowych Cyber Science: Tokenizacja i automatyzacja procesów w gospodarce cyfrowej. Aspekty prawne, technologiczne i zarządcze, organizowanych przez Uniwersytet Śląski w Katowicach. Posiada wieloletnie doświadczenie w praktyce procesowej, jak również w doradztwie na rzecz osób fizycznych oraz przedsiębiorców. Aktywnie uczestniczy w różnorodnych inicjatywach zawodowych. Jest członkinią Fundacji Women in Law oraz European Legal Technology Association.

Zobacz pełen profil >

Łukasz Kulicki
Joanna Rejowska
RADCA PRAWNY

Radczyni prawna w Kancelarii Linke Kulicki. Studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończyła obroną pracy magisterskiej, przygotowanej w ramach seminarium „Prywatnoprawne aspekty nowych technologii” przy Katedrze Prawa Cywilnego UJ. Członkini Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie. Już od studiów zawodowo związana z obsługą i doradztwem na rzecz przedsiębiorców. Doświadczenie zdobywała w kancelariach świadczących usługi na rzecz podmiotów działających m.in. w branży artystycznej i kreatywnej. Od kilku lat zawodowo skupiona na szeroko rozumianej obsłudze działalności gospodarczych w obszarach IT, począwszy od podmiotów jednoosobowych, kończąc na grupach spółek kapitałowych. Specjalizuje się w prawie umów, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów prawnoautorskich i klauzul odpowiadających potrzebom przedsiębiorców IT. W ramach Kancelarii Linke Kulicki stanowi wsparcie Klientów, tworząc oraz uczestnicząc w negocjacjach umów dotyczących ich bieżącej działalności.

Zobacz pełen profil >

Łukasz Kulicki
Łukasz Jastrzębski
PRAWNIK

Prawnik w Kancelarii Linke Kulicki, specjalizujący się w prawie podatkowym. Doświadczenie zdobywał w renomowanych kancelariach prawno-podatkowych. Zajmuje się świadczeniem usług doradczych w obszarze podatków dochodowych oraz VAT na rzecz zarówno polskich, jak i międzynarodowych podmiotów gospodarczych. Posiada doświadczenie w projektach planowania podatkowego i reorganizacji spółek, bieżącym doradztwie podatkowym, sporządzaniu wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych oraz w przeprowadzaniu przeglądów podatkowych. Projekty z tego zakresu realizuje od 2016 roku, w szczególności dla podmiotów z branży budowlanej, handlowej, IT oraz samorządów.

Zobacz pełen profil >

Testymoniale

Sprawdź, co mówią o nas nasi klienci

Polecam Kancelarię Prawną Linke Kulicki w sprawach doradztwa związanego z umowami IT. Kancelaria dysponuje specjalistami, którzy doskonale rozumieją specyfikę branży i są w stanie szybko opracować adekwatną strategię działania. Dodatkowo, w swoich rekomendacjach Kancelaria zachowuje wysoką dojrzałość, wchodzi w rolę mediatora oraz stara się znajdować rozwiązania zadowalające wszystkie strony, dzięki czemu tworzy szansę zakończenia negocjacji sukcesem.

Razem z Kancelarią Prawną Linke Kulicki tworzyliśmy wiele umów wdrożeniowych dla naszego software house’u. Zawsze profesjonalnie, z dbałością o szczegóły i komentarzem, co dane postanowienie oznacza. Cenimy ich proaktywną postawę, zrozumienie naszego biznesu i wzorcową komunikację.

Kancelaria Prawna Linke Kulicki posiada duże doświadczenie w praktycznych aspektach kontraktacji prac IT. Dzięki jego pomocy udało nam się wyjść z impasu negocjacyjnego dotyczącego praw własności, procedur odbioru prac oraz warunków utrzymania.

Kancelaria Prawna Linke Kulicki od dawna obsługuje CodeApps zarówno jeśli chodzi o przygotowanie umów, jak i wsparcie merytoryczne. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy, która od początku przebiega bardzo profesjonalnie. Łukasz rozumie specyfikę naszej branży i jest dla nas dostępny zawsze, gdy go potrzebujemy.

W Kancelarii Linke Kulicki znaleźliśmy wszystko to, czego startupy potrzebują we współpracy z prawnikiem. Dla startującego biznesu, być albo nie być zależy często od odpowiedniej reakcji czy umiejętności doradzenia, zwłaszcza w zakresie transgranicznych umów. Łukasz Kulicki jest wsparciem, na którego doświadczenie i wiedzę zawsze możemy liczyć.